måndag 16 februari 2015

Butiksdörrar

I butiken satt ett par gamla svarta dubbeldörrar ut mot åkern. Vår tanke var att de skulle få sitta kvar, men innanför dem skulle vi ha ett par glasdörrar som öppnades inåt. Då hade vi kunnat ha de svarta dubbeldörrarna öppna när butiken var öppen, men stänga annars. Det hade sett bättre ut utifrån, för glasdörrarna passar inte så bra i den gamla korsvirkeslängan.
Men när de specialbeställda dörrarna kom, hade det blivit något fel på beställningen, och dörrarna är utåtgående, så vi var tvungna att tänka om. Vi tog bort de svarta dörrarna och satte in bara glasdörrarna. Det är jättefint inifrån, mycket mer ljus och så, men utifrån ser det ju lite skumt ut.


Här står de svarta dörrarna kvar, håll med om att det hade varit finare om det gått att stänga med dem. 

4 kommentarer:

  1. Jag får kanske hålla med dig, även om glasdörrarna är jättefina. Jag hade tänkt att ni hade köpt glasdörrar som var helt i glas, det tror jag hade varit vrålsnyggt, så där att extremer möter vartannat.....Men ibland får man ta det som det kommer och ni fixar nog till det här på något sätt. Sätt ett par högväxande buskar på ömse sidor om dörren, växter kan trolla! Bara ett litet insidertips så att säga!!! Fast nu ser jag, det ser ut som betong där, sätt ett par högt redan färdigvuxna vintergröna växter i kruka där, men då kan man ju inte stänga dom gamla trädörrarna. Äsch jag vet inte, jag tycker inte det stör så mycket, måla dom svarta då?!??
    Nu har jag skrivit så mycket trams så jag tar inte bort det!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dej! Synd att det blev fel i beställningen!
    Glasdörrar inåt och hela, svarta utåt är ju det allra bästa!
    Praktiskt också att kunna bomma igen när butiken inte är öppen!
    Nåja, ni kommer säkert på något smart!
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Håller med Aggie (om en del i alla fall): Måla dem svarta!
    Kram/M

    SvaraRadera
  4. Oj vilken nytt roligt projekt ni håller på med. Kommer bli jättefint😄

    SvaraRadera