lördag 12 april 2014

Trädgård

Ja jisses. Det är så mycket fokus på huset att man liksom glömmer att man har en 12 000 kvm trädgård att sköta om. Första året blir det mycket att avvakta och se vad som dyker upp, men lite vanligt underhåll måste ju till ändå. Rabatten framför boningshuset är full av rosor och lavendel, precis som jag vill ha det, men den är ganska stökig. Jag klipper ner lavendeln som är alldeles för risig och sedan avvaktar vi och ser vad det blir för färger på rosorna. Spännande.


2 kommentarer:

  1. Ja, det blir spännande, att se vad som kommer upp! Hittills har det ju varit jättefint med alla lökväxter i "skogen"!
    Ses i morgon, kram/M

    SvaraRadera
  2. Så fint köket blir! Och tålamod, tålamod.....haha, säger jag som ibland har noll av den varan. Ja, nu blir det till att trädgårda, men jag nästan hoppas att det inte är rabatter allting....! Illa nog med gräsmatta, det kan kvitta, så har jag ingen heller!
    Kram

    SvaraRadera