onsdag 23 april 2014

Lite blandat

Här i huset händer det lite småsaker precis hela tiden. Jag ska snart ta ett tag och gå runt och fotografera allt som hänt sedan sist. Men här kommer lite blandade bilder från de sista dagarna.
Tog en promenad runt gården. Som ni ser är det korsvirke på ladugården

Älskar att väggarna är så där lite lagom sneda.. 
På baksidan av boningshuset står de här tre maffiga buxbomen. De är över två meter höga och nog lika breda. Om någon har erfarenhet av att flytta så stora buxbom, hör av er. Vi vill inte ha dem precis intill huset nämligen.
Första rabarberpajen på Schaggarpsrabarber smakade utsökt.
Vi funderar ju på att skaffa höns. Var och hälsade på våra kära vänner Eva och Niklas i Sillaröd i måndags och tittade på deras underbart fina höns. Jag blev nog lite kär i tuppen. <3. Visst är han fin?

3 kommentarer:

  1. Jag skrev en kommentar och lite råd om buxusen men jag tror det kom bort, liksom......

    SvaraRadera
  2. OK, jag gör om det.
    Om man vill ha ägg ska man kanske inte börja med en tupp, eller? Skojar.
    Buxbom har tämligen kompakta rotsystem men så här stora buskar kräver nog en maskin för att säkert hålla ihop klumpen. Och bästa tid att flytta dom är nu. Jag har liksom hört mig för lite.....
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nu glömde jag, gården är otroligt vackert! Nog så viktigt att få säga!

    SvaraRadera