söndag 13 april 2014

Butikslokal

Ett av skälen till att vi köpte gården var ju att vi skulle kunna ha vår butik hemma. Eftersom gården är fyrlängad finns det gott om utrymmen där vi skulle kunna göra i ordning en lokal. Efter mycket funderande fram och tillbaka har vi till slut valt detta utrymme för butiken.

Det blir ca 100 kvm butik här och vi håller på att fundera på hur lokalen ska användas på bästa sätt för att visa upp köken så fint som möjligt.
Den gräsliga färgen på väggarna är inte bara gräslig utan dessutom plastfärg, och den måste bort innan vi kan göra något med väggarna. Micke skrapar och skrapar. Då och då får han hjälp av någon av oss andra, men det är i huvudsak han som skrapar.


4 kommentarer:

  1. Det är så roligt att få följa med i ert nya projekt! Jag började följa dig efter att Hunlebacken var klar, så jag missade liksom den resan... Men nu är jag me'! Och kommer på mig själv med att både sucka lite över det tunga arbete ni gör och över hur fint det ser ut att kunna bli så småningom!
    Kram!
    Mittlifjennyaberg.blogspot.se

    SvaraRadera
  2. Fint! Kommer och kollar idag!
    Kram/M

    SvaraRadera
  3. Sätt morsan i arbete när hon kommer......grrrr.....skojar! Aggie

    SvaraRadera
  4. Jag fortsätter att följa er med nyfikenhet och förundran! Vilken utmärkt lokal för era visningskök. Så vackert med alla pelarna. Ja, uj så mycket jobb att skrapa bort den gräsliga plastfärgen!
    Fortsatt lycka till och hoppas du hinner njuta lite av våren också!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera