fredag 28 februari 2014

Nytt för dagen

Ojojoj, inte kunde jag ana att ni skulle vara nästan 500 personer om dagen som vill veta hur det går på Schaggarp. Otroligt. Kul när ni kommenterar också. Själv slutade jag blogga för flera år sedan, när vårt förra hus var klart tyckte inte jag att det var så kul längre, men nu känner jag att det är jättekul igen.
Får lite frågor om varför vi egentligen sålda vårt underbara Humlebacken, och helt ärligt kan jag säga att det var två saker. Dels var det för att vi vill kunna ha vår butik och verksamhet hemma. Och dels var det för att ju Humlebacken var helt färdigt. Där kunde vi ju inte göra mer.. :)
Och så var det för att både Micke och jag alltid har pratat om att det vore kul att renovera ett gammalt hus. Och det är det. :)
Inte alltid lätt att få till det med listerna, när elementrören går så här lågt. Men det blir bra!

Inte heller helt enkelt att få till det när inga vinklar är räta. Golvet i köket är nu slipat och kommer att målas vitt.
Så här ser det ut i övriga rum... Det blir bara värre för varje dag.. :) Men rätt vad det är så kommer det att vända, så kommer allt att bara bli bättre för varje dag.

Tack för inflyttningspresenten Carin. Den passar så bra här!









1 kommentar: